AVOKADO NASIL YENİR? AVOKADO İLE NE YAPILIR? BU ORJİNAL TARİFLE AVOKADO SEVMEYEN KALMAYACAK!!



İddia ediyorum bu tarifi başka hiçbir yerde bulamayacaksınız. Çok iddialı oldu farkındayım ama kendi özel tarifim olduğu için bu kadar rahat söyleyebiliyorum 😊 Bir kere denedikten sonra bir daha vazgeçemeyeceksiz diye bir iddaada daha bulunuyorum, ki bunu da rahatça söyleyebilirim 😋 Tadına ve lezzetine çok ama çok güveniyorum. Şahsen avokadoyu bu tarif dışında yiyemiyorum desem yeridir.


Kahvaltılarınızda, yemeklerinizin yanında, ister ekmeğinize sürüp yiyebileceğiniz isterseniz de kaşık kaşık yemek isteyebileceğiniz enfes bir avokado tarifi yapmaya hazır mısınız? 

O zaman hemen tarifimi sizlere anlatayım;

Bu tarifimde sizlere avokado salatası nasıl yapılır onu anlatacağım. İsmi salata olsa da daha çok ezme kıvamında farklı sunumlarla misafirlerinize ikram edebileceğiniz sağlıklı ve çok lezzetli bir tarif.

Malzemelerimizden bahsedeyim:

  • 2 adet avokado,
  • Yarım limon,
  • 4 diş sarımsak,
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 3 çay kaşığı kimyon,
  • Yarım çay kaşığı karabiber ve,
  • Yarım çay kaşığı tuz.

Malzemelerimiz çok fazla değil ancak miktarları çok ama çok önemli aksi halde çok farklı bir tat oluşabilir. Özellikle kimyon olmazsa olmazımız.


Şimdi tarifimizi yapmaya başlayalım.

Önce avokadolarımızı soyuyoruz. Ezeceğimiz için avokadolarımızın olgun, yani yumuşak olması önemli. Olgun bir avokado rahatça soyulabilir. Eğer sizinkiler yeterince olgunlaşmamış veya ezilecek kıvamda değilse robottan da geçirebilirsiniz.

Bu arada fazla olgunlaşmış avokadoların baş kısmında kahverengi lifler oluşabilir. Soyarken onları bıçak yardımıyla temizlemenizi tavsiye ederim.

Avokadolarımız hazırladıktan sonra şimdi de diğer malzemelerimize gelelim.

3 yemek kaşığı zeytinyağımızı ekliyorum.

Daha sonra sarımsaklarımı rendeliyorum ve ardından yarım limonumu sıkıyorum

Baharatlara gelecek olursak, önce yarım çay kaşığı karabiberi katıyorum. Sonra en önemli baharatımız kimyonu 3 çay kaşığı katıyorum. Bu tarifin önemli baharatı kimyon, dediğim gibi tarifimizin olmazsa olmazı.

Ve son olarak da yarım çay kaşığı tuzumu ekliyorum.


Bütün malzemelerimi kattıktan sonra bir çatal yardımıyla ezmeye başlıyorum. Aslında gördüğünüz gibi bütün malzemeleri aynı anda kattım, bu tarifte önemli olan malzemelerin sıralaması değil, miktarı. 

Güzelce ezdim ve karıştırdım, kıvamı ekmeğinize sürebileceğiniz ezme kıvamında olmalı.

Salatamız hazır, şimdiden sizlere de afiyet olsun. beni izlediğiniz için teşekkür ederim.

Tarifimin videosunu aşağıda bulabilirsiniz. İyi seyirler...



Yorumlar