SARIMSAĞIN EN PRATİK HALİ | SARIMSAK SAKLAMA YÖNTEMİ | ARTIK YEMEKLER DAHA LEZZETLİ


 SARIMSAK SAKLAMA YÖNTEMİ

Pratik sarımsak saklama yöntemi ile lezzetli yemekler yapmak artık çok kolay. Sarımsak nasıl saklanır sorusuna cevabı en pratik haliyle bu tarifimde anlatıyorum. Özellikle çalışan bayanlar için çok pratik ve faydalı olacağını düşündüğüm bu saklama yöntemi ile artık mutfakta daha az, ailenizle daha çok vakit geçireceksiniz.

Kısa sürede yemek yapmanız gereken zamanlarda sarımsak soymak bize biraz uğraştırıcı gelebiliyor. Şahsen ben sarımsak soymaya üşendiğim için çoğu zaman yemeklere sarımsak katmıyorum, ama bu sarımsak saklama yöntemi ile yemeklere sarımsak katmak benim için artık daha kolay. Sizde yemek yaparken fazla vakit kaybetmek istemiyorsanız mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Şimdi size bunu nasıl yaptığımı anlatayım.



Yapılışı:

  1. Önce avucunuza sığacak kadar sarımsağı soyuyoruz ve el robotunda küçük parçalar haline gelene kadar çekiyoruz. İsterseniz bıçakla da doğrayabilir ya da mutfak robotundan da geçirebilirsiniz.
  2. Ardından küçük parçalar haline getirdiğimiz sarımsaklarımızı küçük boy kavanozlarımıza ekliyoruz.
  3. İster zeytinyağı isterseniz de sıvıyağ ile kavanozumuzu dolduruyoruz.
  4. Ardından kapağını kapatıp dışarıda bekletmeden buzdolabımıza kaldırıyoruz. Hepsi bu kadar 😉



Yağ ile sarımsak gün geçtikçe daha fazla özdeşeceğinden yemeklerinizde daha homojen ve lezzetli bir tat elde edeceksiniz. Ben de yemeklerime hem yağından hem de kavanoz dibindeki sarımsaklardan katarak yemeklerimi yapıyorum. İşin en güzel tarafı her yemek öncesi sarımsakla uğraşarak vakit kaybı yaşamak zorunda kalmıyorum. Ayrıca ellerim her seferinde sarımsak da kokmamış oluyor. Tüm yağa özdeşmiş sarımsağın yemeğimize kattığı lezzet de cabası. Hepinize denemenizi kesinlikle tavsiye ederim.



Önemli Notlar:

  1. Kavanozu küçük kavanozlardan(250ml) seçmenizi öneriyorum. Çünkü içindeki sarımsağı kaşıkla alması hem daha kolay oluyor hem de kısa sürede tüketileceği için tazeliğini kaybetmemiş olacak.
  2. Karışımımızı buzdolabından hiç çıkarmayın, sadece kullandıkça çıkarın ve maksimum 1-2 ay içinde tüketmeye çalışın. Çünkü sarımsak soyulduğu andan itibaren sıcaklık ve hava ile temas etmesi bakteri oluşumu için uygun ortamı oluşturur ve bu da bizim için ciddi rahatsızlıklara sebebiyet verir. Bu yüzden buzdolabı dışında ve kapağı açık bir şekilde bekletmemenizi ve maksimum 2 ay içinde bu karışımı tazelemenizi öneriyor ve özellikle uyarıyorum.

Şimdiden yemeklerinizde bol lezzetler ve afiyetler dilerim 😋




Yorumlar

  1. Çok pratik oldu .Sayenizde elimin altında hep sarımsak var ve bozulma olmadan sarımsaklarım değerlendi. YouTube kanalınızı severek takip ediyordum burda da görünce yorum yapmadan geçmek istemedim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Harika bir yöntem. Teşekkür ederim. Videolu anladım da çok başarılı emeğinize saglik

      Sil

Yorum Gönder