BEZELYE SAKLAMA YÖNTEMİ | KIŞLIK BEZELYE HAZIRLAMA TARİFİ

Merhabalar, bu tarifimde sizlere taze bezelye buzluğa kışlık olarak nasıl hazırlanır onu anlatacağım.

Marketlerde dondurulmuş olarak satılsa da paket gıdaya karşı olduğumdan evde kendim hazırlamayı tercih ediyorum ve benim gibi sağlıklı beslenmeye önem veren herkese çokça öneriyorum.

Çok basit bir yöntem sizlerde en fazla yarım saatinizi ayırarak siz de kışlık bezelye hazırlayabilirsiniz.

Gelelim nasıl yaptığıma,

Önce pazardan aldığım 2 kilo bezelyemi ayıkladım ve güzelce yıkadım. Ayıklarken geniş bir tencereyi suyla doldurdum ve kaynamaya bıraktım.

Suyumuz kaynarken geniş bir kaseye soğuk su doldurdum ve daha da soğuk olması için de içine buz parçaları attım.

Hazırladığım bezelyelerimi kaynar suyun içerisine döküyorum ve 5 dakika kadar bezelyelerimi haşlıyorum. 

Bu yöntemin dışında bezelyeleri çiğ olarak da buzluğa atabilirsiniz fakat o yöntemde bezelyelere buzluk kokusu sindiğinden çok tavsiye etmiyorum. 

Bezelyelerimizi kaynar sudan alıp buzlu suyun içerisine atıyorum. Bezelyelerimizin düzgün bir şekilde şoklanabilmesi için suyun çok soğuk hatta neredeyse buz gibi olması çok önemli.

Birkaç dakika bu suyumuzun içinde beklettikten sonra bezelyelerimizin suyunu süzüyoruz. 

Bizim için bezelyelerimizin kuru olması çok önemli yoksa dondurucuya attığımızda karlaşma yapıyor ve bezelyeler birbirlerine yapışıyorlar. Bu yüzden süzdükten sonra ben ayrıca bir tepsi içerisine alıp peçete ile ayrıca kuruluyorum.

Bezelyelerimiz poşetlenmeye hazır. Ben kilitli poşet kullanıyorum, çünkü hem pratik hem de dolap kokusundan daha korunaklı olduğunu düşünüyorum. Yemeklerde kullanacağınız porsiyona göre istediğiniz miktarda katabilirsiniz.

İçerisinde hava kalmaması için ben bu şekilde pipet ile kendim vakumluyorum. Siz de bu yöntemi kullanabilirsiniz.

Bezelyelerimiz buzluk için hazır. Sağlıklı ve güzel günlerde afiyetle yemeniz dileğiyle, 

Hoşçakalın

Yorumlar